piatok 20. septembra 2013

Deň neprečítaných kníh {report}

Náš spoločný sľubovaný report na Deň neprečítaných kníh, ktorý sa konal 31. augusta a ktorý ako každý rok organizuje náš milý Martinus.sk. Dúfam, že ste sa aj vy zapojili – ak nie, nevadí, pekné na myšlienke je to, že sa môžete zapojiť úplne hocikedy. Stačí z poličky vybrať knižku, či dve, či tri, na ktoré už dlhšie padal len prach a ktoré po takom dlhom čakaní potrebujú oko čitateľa. A oficiálne zase o rok, samozrejme. :)


REPORT OD DI 

(ten prepracovanejší, pozn. od Lusu)

0: 20 Rozhodla som sa, že pred spánkom by som ešte mohla prečítať prvú kapitolu knihy The Silmarillion, keď už máme ten čítací deň. Keď som zbadala dĺžku predslovu čiže dvadsaťdeväť strán, uvedomujem si, že tak skoro to nebude.
0: 25 Pri počúvaní The Bear and the Maiden Fair zbieram odvahu na čítanie.
0: 26 Let’s the adventure begin! 
1: 00 Dočítaný predslov. Celkom ma to zaujalo, hoci už aj v predslove sa vyskytovalo mnoho mien, dá sa tam orientovať.
1: 01 ‚Ainulindalë‘.
1: 15 Dočítala som ‚Ainulindalë‘, ráno sa pokračuje. Je to celkom pútavé.
-
11: 31 Začíname. ‚Valaquenta‘.
11: 50 Pomaly, vychutnávajúc si Tolkienovo dielo sa dostáva k časti ‚Of the Maiar.‘
11: 55 Je to tak úžasné predstavovať si búriace sa more a šumenie vetra, jazerá a zelené lúky. Čítanie The Silmarillion je zážitok.
11: 56 ‚Of the Enemies‘.
11: 59 ‚Quenta Silmarillion. The History of the Silmarils‘.
12: 00 Kapitola prvá. ‚Of the Beginning of the Days‘.
12: 16 Prvá kapitola dočítaná. 
-
14: 55 Je na čase čítať. Po toľkom upratovaní si to zaslúžim.
14: 56 Kapitola druhá. ‚Of Aulë and Yavanna‘.
15: 07 Toto bola tak krásne napísaná kapitola. Dwarves a ents, to je podľa môjho vkusu :) 
15: 08 Tretia kapitola. Chcela by som to dočítať po ‚Beren a Lúthien‘, mám pred sebou dlhý deň.
15: 38 Zistila som, že počúvanie Shake it out ma rozptyľuje. Takže čítanie kapitoly trvalo dlhšie, než som predpokladala, ale štvrtá kapitola má len jeden a pol strany.
15: 42 Toto je tak dojemné dielo.
-
15: 56 Po krátkej prestávke sa ide čítať.
16: 28 Feänor, ako sa to s tebou skončí? Ty, čo si bol predurčený na veľké veci... 
16: 29 Siedma kapitola.
16: 47 Začínam sa pomaly orientovať a páči sa mi atmosféra knihy. Feänor! 
16: 54 Deviata kapitola. 
17: 19 Mám za sebou sto strán, ale ak k tomu prirátame ešte predslov...
18: 17 Ako som túto knihu kedysi mohla odložiť? Ide sa čítať. A čítať ako blázon. 
19: 17 Dostávam sa tomu pod kožu (obal).
19: 57 Kapitola zvaná ‚Beren a Lúthien‘. Po dočítaní tej som pôvodne chcela skončiť, ale ak budem čítať ako blázon, možno tú knihu dočítam. Držte mi palce. No dobre, nie je to veľmi reálne, pretože si prečítate tento článok až po skončení dňa neprečítaných kníh, ale...
21: 45 Ešte sto strán. Túrin, och...
22: 39 Panstvo, predo mnou je časť ‚Akallabêth‘.
23: 12 ‚Of the Ring of Power and the Third Age‘.
23: 44 Zimomriavky.
23: 46 DONE! 366 strán a 29 strán predslovu. Deň neprečítaných kníh bol úspešný. 
23: 52 Hrablo mi a začala som čítať Middlemarch.
23: 57 Spolu s piatimi stránkami z Middlemarchu som prečítala 400 strán a to všetko v angličtine. Skvostný to deň :)

 Čo mám čítať ďalej, ak sa mi páčilo dielo The Silmarillion?
 Odporúčala by som vám Unfinished Tales, ja samotná som ich zatiaľ nečítala, ale chystám sa na ne.
 Príjemné čítanie.


REPORT OD LUSU 

(ten neporiadnejší, pozn. od Lusu)

Nebudeme si nič nahovárať, som tzv. nárazový čitateľ (znie to divne) a report ako Di odo mňa neprichádza ani len v úvahu. :D
Jednoducho si sadnem, začítam sa a čítam až dovtedy, dokým môžem – dokým odo mňa niekto niečo nepotrebuje, či niečo netreba spraviť. Tiež som to rozmýšľala zapisovať ako Di, ale vyšlo z toho toto:

10:30 Oficiálne začínam! Paolo Giordano - Osamělost prvočísel.
11:00 Milujem takéto knihy. Také, ktoré si neberú servítky, v ktorých autor vypisuje úprimne to čo má v hlave. Tu som, strana 38!
11:13 – 11:47 Som na strane 77 a stále ma to baví. Je to iné. Zvláštne. A popritom aj ordinárne. A skvelo sa to číta! Už dlho som nemala v rukách knihu, ktorá by sa ako táto – čítala ako po masle.
12:00 – 13:11 Žiadne nudné pasáže, preto ten pokrok. Dúfam, že ma koniec nesklame. (Odolávam prečítať si poslednú kapitolu).
-večer, neskoršie hodiny- Knihu vraciam do poličky, rozmýšľam nad ňou. Odfotím ju a zapojím do projektu Dňa neprečítaných kníh, ktorý živo prebieha na instagrame. Stále nad ňou rozmýšľam a píšem dlhšiu správu kamarátovi, ktorý mi ju odporučil – o takýchto charakteroch je jednoducho hodno pozhovárať sa.
-nasledujúci deň- Uvedomujem si, čo ma nadchlo, postupne si aj uvedomujem, čo by som autorovi vytkla, kebyže sa s ním môžem pozhovárať – áno, aj také sa tam našlo, ale aj to dotvára autorov štýl, ktorý je z môjho pohľadu nadpriemerný. 

Výsledok? Prečítala som si knihu, ktorú som si kúpila cez letné prázdniny (absolútne som nevedela, čo kupujem, nechala som sa viesť len odporúčaním). Stáva sa z nej jedna z knižiek, ktorú pomyselne označujem nálepkou „nadpriemer“. Som rada, že som prečítala jednu z neprečítaných kníh a rozhodne sa chystám na ďalšie neprečítané z mojej a rodičovskej, či starorodičovskej knihovníčky – čo takto dať si na rok pauzu od knižníc (lebo samozrejme nemôžem byť zaregistrovaná iba v jednej) a prečítať knihy, ktoré sú doma? (:

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Autorka tohto blogu sa snaží odpovedať na vaše komentáre.