utorok 27. decembra 2016

Šťastné Vianočky


Štedrý večer, prvý aj druhý sviatok vianočný síce už prešli, ale želám Vám ešte zopár dní pokoja (keď už je upratané a koláčiky už nie sú zakázané - musia sa dojedať, odrazu ich je priveľa).

Cítim menšie výčitky svedomia, že som vám nepripravila knižné zoznamy odporúčaní, či tematických kníh. Avšak mám pocit, že je ich už všade priveľa. Dúfam teda, že ste si podobne ako ja vytiahli z poličky knihy, ktoré čakali na prečítanie alebo ste siahli po svojich obľúbených každoročných vianočkách.

(narcistický výlev kníh, ktoré som cez sviatky čítala)
Deň pred štedrým večerom som začala čítať Vianočka udatný, medveď mňau, drak čau a originál princezná Fujara Lopúchová od Juraja Raýmana. Trochu dlhý názov, nie? Príbeh začína príchodom Vianoc, časovo teda kniha zapadla a vôbec nie je len pre deti. Smiala som sa neraz.
Štedrý deň patril knihe Koza rohatá a jež - zbierku rozprávok od Jána Bodeneka, s krásnymi ilustráciami Albína Brunovského. Pri čítaní som sa na rozprávky rozpomínala, že vraj išlo o jednu z najobľúbenejších kníh, z ktorých nám (ja a brat) čítavali. A veru tak aj vyzerá. Ide o superkrátku knihu so superkrátkymi rozprávkami, preto som po jej prečítaní pokračovala ďalšou knižkou s ilustráciami Brunovského - Páví kráľ od Marie-Catherine d'Aulnoy. Ide o zbierku francúzskych rozprávok a hoci sa v nej nachádza aj nám veľmi známa Popoluška, ide o inú popolušku - Popolušku Jemnoušku. A tri oriešky veru nevlastní.

A čo ste stihli cez sviatky prečítať vy? Máte vianočkové stálice alebo vždy siahnete po niečom novom? Našli ste si pod vianočným stromčekom knižku? Darovali ste nejakú?

2 komentáre :

  1. Celkom by ma zaujímalo, v čom je iná tá francúzska Popoluška. :)

    Ja tento rok čítam biedne... :( Ale na Vianoce som si rozčítala Harryho Pottera a Tajomnú komnatu, ktorú som dostala na Vianoce - tú ilustrovanú. :) Aj minulý rok som dostala ilustrovaného Pottera a aj minulý rok som ho na Vianoce čítala - je to pripomienka starých dobrých časov, kedy som Pottera dostávala na Vianoce. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Francúzska Popoluška sa volá Popoluška Jemnouška a počuje aj to, čo nemá - že sa ich kráľovná (spolu s kráľom a tromi dcérami žijú v chatrči, sú chudobní, nemajú už ani ako dcéry živiť, lebo nevedeli hospodáriť a prišli o kráľovstvo - toto je vcelku freš dej na začiatku rozprávky :D) snaží vylákať z chalupy do lesa, kde ich necháva (a oni sa vracajú štýlom ako Janko a Marienka, až sa na tretí krát nevrátia). A potom je tam ešte jedna dobromyseľná víla a obor-kráľ, ktorý ich bude chcieť zožrať.
      Ono to má s "našou" Popoluškou ozaj spoločný len názov a to, že sa spozná s princom na bále, pričom šaty má pričarované.
      A hlavne - tá francúzska nemá oriešky, ale čarovnú truhlicu.

      Potter je počas Vianoc ešte čarovnejší, tuším knihy vychádzali vždy v predvianočnom období, že? Len Ohnivú čašu som tuším čítala v lete.

      Odstrániť

Autorka tohto blogu sa snaží odpovedať na vaše komentáre.